februar 20, 2017

BEMUMAST! Z uživanjem maščob do vitkosti in dobrega počutja

BEMUMAST! Z uživanjem maščob do vitkosti in dobrega počutja

Prva slovenska knjiga o ketogeni dieti, ki sta jo napisala Tjaša Vrhovnik in Gašper Grom.

Knjiga z navihanim naslovom Bemumast! in podnaslovom "Z uživanjem maščob do vitkosti in dobrega počutja" je prva izvirna slovenska knjiga o prehrani LCHF oziroma ketogeni dieti. Bemumast! prinaša najnovejša dognanja o tem, kako ketogena dieta lahko pomaga ne samo do vitkosti, pač pa tudi do dobrega počutja.
Podrobnosti
Avtor:
Založba: Maksimum d.o.o.
Lepo izdaje: 2016
ISBN: 9789612854942
Cena: 34,90 €
O knjigi

Zelo na mestu je tudi vprašanje razmerja in razlik med izrazoma ketogena dieta in dieta LCHF. Najobičajneje je pojem LCHF splošen izraz za prehranske režime, v katerih bolj ali manj dramatično omejimo vnos ogljikovih hidratov in beljakovin, povečamo pa vnos maščob. V znanstvenih publikacijah se pojavlja tudi kot kratica LCKD (Low Carb Ketogenic Diet – ketogena dieta z majhnim vnosom ogljikovih hidratov). Ko v tej knjigi torej govorimo o LCHF, govorimo o kakršnikoli dieti z malo ogljikovih hidratov in veliko maščob, torej z dnevno količino ogljikovih hidratov do 130 gramov oziroma približno četrtine dnevnega energijskega vnosa.

NAROČI DANES


Veva, kako se počutite: vsak košček bureka, ki ga s slabo vestjo pošljete skozi svoj požiralnik, se prime vaših bokov, trebuha ali špehastih obeskov na tricepsu. Stvar je taka: evolucijsko gledano ste zmagovalec. Kot že rečeno, je večino človeške zgodovine hrane kronično primanjkovalo. Naši predniki so živeli v ciklih relativnega obilja hrane in dolgih obdobjih, ko je bilo hrane izrazito malo. Evolucijska prilagoditev za preživetje je torej bila smiselna: imeti sposobnost, da iz čim manj hrane ustvarimo čim več maščobnih zalog, ki bodo vir energije v obdobjih, ko hrane ne bo. V krutih okoliščinah prazgodovine je sposobnost hranjenja energije iz majhnih vnosov hrane pomenila preživetveno prednost.


Brez skrbi: olje MCT je strašno fina in koristna reč. Ime je nekoliko tehnično, v resnici pa gre najpogosteje za mešanico kokosovega olja in olja rdeče afriške palme. Priznajte, da je enostavneje reči MCT kot mešanica kokosovega olja in olja rdeče afriške palme! Poleg tega, da je ime privlačnejše, tudi pove, v čem je vsa magija te mešanice: gre namreč za olje, v katerem praktično ni drugih maščob kot nasičene srednjeverižne maščobne kisline (pretežno kapronske C6:0, kaprilne C8:0 in kaprinske C10:0 ter zelo malo vseh ostalih maščobnih kislin).


Z današnjega vidika, ko smo vsak sebi center sveta, ki naj bi doživel visoko starost, je to morda nekoliko nenavadna misel: a ko govorimo o genetskih prilagoditvah, govorimo o otrocih, ki so preživeli in imeli otroke. To so naši predniki in nosilci teh morebitnih prilagoditev. O menopavzalnih ženskah in dedkih, ki pred zajtrkom za šalo naredijo 100 zgibov, evolucija priča zgolj posredno: ti ljudje so bolj kurioziteta za antropologe in proučevalce evolucijskih čudaškosti.


Marsikdo bo res lahko imel težave z vztrajanjem pri visokomaščobni dieti. Razlogi so lahko različni: mogoče vam izbira živil ne sede, ker ste nori na sadje. Mogoče vam bo v družbi pretežko vztrajati pri taki dieti. Mogoče ste veliko na poti in preprosto nimate možnosti jesti samo visokomaščobnih obrokov. Mogoče se boste vsega dobrega naveličali. Vse to je res – ampak to ni specifično za ketogeno dieto. Vztrajanje pri nečem, kar nas na tak ali drugačen način omejuje, je pogosto težko. To je posebej značilno za diete z omejevanjem energijskega vnosa. Prav to je razlog, da je ketogena dieta tako priljubljena: je edina, ki brez vnaprejšnjega omejevanja vnosa energije posledično povzroči to, da je energijski vnos sčasoma nižji in to brez občutka odrekanja in potrebe po samoomejevanju. Celo več: mnogi poročajo o tem, da so se jim spremenile prehranske želje: če imajo na izbiro burek ali jajce z naribanim sirom in koščki avokada, bodo raje snedli slednjega.

NAROČI DANES

Priporočila
Več desetletij smo maščobe v prehrani označevali za glavnega povzročitelja številnih bolezni in hranilo, ki je odgovorno za poslabšanje številnih bolezni, torej hranilo, ki se ga je treba za vsako ceno izogibati. Zadnje raziskave s področja nutricionistike dokazujejo, da smo s prstom upirali v napačnega krivca.
– Danijel Borković, dr. med, specialist interne medicine
Maščobe v prehrani so v zadnjih desetletjih povzročile nemalo zmede. O njih kroži veliko laži in zmot. Na srečo je dejstvo, da izogibanje in neuravnotežen vnos maščob negativno vplivata na naše zdravje, vse bolj vidno. V tem smislu vam prehranjevanje po načelih LCHF lahko reši zdravje, vas obvaruje pred boleznijo, povrne življenjsko energijo ali pa vam pomaga znebiti se tistih nekaj odvečnih kilogramov, ki niso nikoli želeli stran.
– mag. Severin Lipovšek, kondicijski trener in avtor knjige Moč prehrane v športu; www.seffit.si
V večnem iskanju optimalnega načina prehranjevanja novodobnega človeka smo se izgubljali v poplavi različnih pristopov, ki so sicer lahko dajali določene rezultate, so pa bili zelo nepraktični, nerazumljivi in posledično neživljenjski. Ketogeni način oziroma način prehranjevanja LCHF tako zelo pisan na kožo človeškemu organizmu, tako evolucijsko kot funkcionalno, in zakaj bi to znal biti optimalni način prehranjevanja, ki ga že toliko časa iščemo. Način prehranjevanja, ki ni dieta, temveč življenjski slog.
– Eduard Žalar, nekdanji atlet in kondicijski trener, direktor Les Mills Slovenije
Disclosure of Material Connection: Some of the links in the page above are "affiliate links." This means if you click on the link and purchase the item, I will receive an affiliate commission. I am disclosing this in accordance with the Federal Trade Commission's 16 CFR, Part 255: "Guides Concerning the Use of Endorsements and Testimonials in Advertising."